مرکز افکارسنجی سیاست عمومی آمریکا؛ ۴0 درصد رای دهندگان آمریکایی خواستار استیضاح ترامپ هستند
مرکز افکارسنجی سیاست عمومی آمریکا؛ ۴0 درصد رای دهندگان آمریکایی خواستار استیضاح ترامپ هستند
شنبه, 23 بهمن,1395

مرکز افکار سنجی سیاست عمومی آمریکا: ۴0 درصد رای دهندگان آمریکایی خواستار استیضاح ترامپ هستند

 

مرکزافکار سنجی سیاست عمومی آمریکا اعلام کرد: نتایج تازه ترین نظرسنجی حاکی است ، ۴0 درصد از رای دهندگان آمریکایی و حدود یک سوم از مردم آمریکا پس از حدود سه هفته عملکرد رئیس جمهوری جدید این کشور خواستار استیضاح دونالد ترامپ هستند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا  به نقل از ایرنا، این مرکزافکار سنجی آمریکایی روز جمعه با انتشار نتایج نظر سنجی خود اعلام کرد،۴0 درصد از آمریکایی هایی که در نظرسنجی شرکت کرده اند، خواستار استیضاح ترامپ هستند، البته ۴۵ درصد از رای دهندگان نیز اعلام نمودند که با استیضاح وی مخالف هستند.


نتایج این نظرسنجی نشان داد که رای دهندگان مشتاق آمریکای سال گذشته هستند، به طوری که ۵2 درصد از شرکت کنندگان دراین بررسی گفتند که ترجیح می دهند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باشد درحالیکه ۴3 درصد از آنها ترامپ را ترجیح دادند.


«دین دبنام» رئیس مرکز افکارسنجی سیاست عمومی آمریکا (ppp) دریک مصاحبه مطبوعاتی با ارائه گزارشی در مورد این بررسی تاکید کرد : به طور معمول روسای جمهور در هفته های اول فعالیت خود از بیشترین محبوبیت برخوردارند و از این زمان به عنوان ماه عسل کاری آنها یاد می شود، این درحالی است که نتایج این بررسی نشان می دهد که به طور بی سابقه ای بیش از یک سوم آمریکایی ها خواستار استیضاح ترامپ و اکثریت آمریکایی ها هنوز مشتاق «اوباما» به جای ترامپ هستند.


طبق این گزارش در دو هفته اخیر دونالد ترامپ دستور به اجرای احکامی داده است که از نظر مردم آمریکا بسیار منفور اعلام شده است .موضوعی که سبب کاهش شدید محبوبیت بسیار کم وی در این کشور شده است.
دستور ممنوعیت ورود اتباع هفت کشورعمدتا مسلمان به این کشور، تاکنون منفی ترین بازتاب ها را در میان مردم آمریکا علیه ترامپ و دولت وی داشته است .به گونه ای که ۴9 درصد از رای دهندگان در تازه ترین نظرسنجی ‘پی پی پی’ اعلام کردند که با این دستور ترامپ مخالف هستند و فقط ۴7 درصد با این تصمیم موافق بودند.


درمجموع بررسی های جدید مراکز تحقیقاتی آمریکایی بیانگراین واقعیت است که دستورات غیرعقلایی و غیر اخلاقی دونالد ترامپ در دو هفته اخیر سبب شده تا جامعه آمریکا بشدت در دو قطب مخالف و موافق وی جای گیرند که این امر تاکنون واکنش های منفی گسترده ای را برای سیاست ، اقتصاد و سیاست خارجی این کشور به همراه داشته است.


تهدید برخی دانشگاههای آمریکا به قطع بودجه آنها در صورت عدم حمایت از ترامپ یکی دیگر از اقدامات رئیس جمهوری جدید این کشوراست که با بازخورد منفی بسیاری از نخبگان این کشور و خارج از آمریکا روبه رو شده است.

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir