رکورد تاریخی ترامپ در جلب نارضایتی مردم
رکورد تاریخی ترامپ در جلب نارضایتی مردم
شنبه, 16 بهمن,1395

رکورد تاریخی ترامپ در جلب نارضایتی مردم

اکثریت مردم آمریکا عملکرد دونالد ترامپ در نخستین هفته حضورش در کاخ سفید را «ناپسند» قلمداد کرده اند و بدین ترتیب ترامپ رکورد چشمگیری در جلب نارضایتی مردم در مقام رییس جمهور آمریکا به ثبت رساند.

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از شفقنا، نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که در روز شنبه نارضایتی از عملکرد دونالد ترامپ به ۵1 درصد رسید. بنابراین در مورد ترامپ تنها 8 روز طول کشید تا نارضایتی مردم از رییس جمهور جدید آمریکا به اکثریت برسد. در مورد بسیاری از رییس جمهورهای سابق آمریکا دست کم صدها روز طول کشید تا نرخ نارضایتی مردم از نیمه بگذرد.

بررسی های گالوپ در طی سالیان متمادی گذشته نشان می دهد در مورد روسای جمهور پیشین، ریگان 727 روز، بوش اول 133۶ روز، کلینتون ۵73 روز، بوش دوم 120۵ روز و اوباما 93۶ روز طول کشیده بود تا نرخ نارضایتی مردم از عملکرد ایشان به اکثریت برسد.

بررسی گالوپ در مورد ترامپ با سنجش افکار 1۵۰۰ آمریکایی انجام شده است.

هفته نخست حضور ترامپ در کاخ سفید با واکنش های شدیدی همراه بود. از همان روز اول صدها هزار معترض راهپیمایی تاریخی زنان را برپا کردند. پس از آن به دنبال ابلاغ فرمان اجرایی ممانعت از ورود اتباع 7 کشور مسلمان به ایالات متحده، هزاران نفر در فرودگاه های آمریکا تظاهرات کردند. این اقدام که پناهجویان سوری را نیز شامل می شود با انتقاداتی در سطح بین الملل و هر دو حزب اصلی آمریکا نیز مواجه شده است.

 

منبع  The Hill 

 

 

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir