ایسپا؛ معتمدترین در انجام نظرسنجی
ایسپا؛ معتمدترین در انجام نظرسنجی
شنبه, 18 دی,1395

به گزارش روابط عمومی ایسپا به نقل از ایسنا، سعید پورعلی در گردهمایی رؤسای سازمان‌ها، واحدها، پژوهشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز جهاد دانشگاهی که در دانشگاه علم و فرهنگ در تاریخ 15دی ماه برگزار شد، ضمن اشاره به حضور جهاد دانشگاهی در بخش اجرایی نظرسنجی‌های بین‌المللی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در نهاد ریاست‌جمهوری یکی از معتمدترین بخش‌ها برای انجام نظرسنجی است. روزانه در سطح کشور 400 پرسشنامه توسط ایسپا ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن بیان اینکه ایسنا و خبرگزاری ایکنا، حاصل حمایت متولیان جهاد و نگاه استراتژیک به شبکه‌های فرهنگی هستند، از راه‌اندازی پژوهشکده علوم قرآنی خبر داد
.

وی با بیان اینکه در حوزه خبرگزاری‌های دانشجویان ایران (ایسنا)، ایکنا، سازمان دانشجویان، سازمان‌ فعالیت‌های قرآنی و مرکز فرهنگی– دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی به توفیقات خوبی رسیدیم، اظهار کرد: طی ارزیابی‌های وزارت ارشاد در حوزه عمومی ایسنا، طی دو سال رتبه اول را کسب کرد و خبرگزاری ایکنا نیز در حوزه تخصصی حائز رتبه نخست شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: همچنین در سازمان دانشجویان، برند مسابقات مناظره دانشجویان را ثبت کردیم که با توجه به عمومی کردن این موضوع در سال 94، پرشی در حضور تیم‌های دانشجویی در این مسابقات در سال 95 اتفاق افتاد. به گونه‌ای که 460 تیم دانشجویی متشکل از 1760 دانشجو در این مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: در حوزه محیط زیست نیز با کلان‌ترین سطح محیط زیست مذاکراتی را انجام دادیم و گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شد. از طرفی گفتمان‌سازی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز نیز در دستور کار قرار گرفت.

پورعلی ضمن اشاره به حضور جهاد دانشگاهی در بخش اجرایی نظرسنجی‌های بین‌المللی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در نهاد ریاست‌جمهوری یکی از معتمدترین بخش‌ها برای انجام نظرسنجی است. روزانه در سطح کشور 400 پرسشنامه توسط ایسپا ارائه می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه ایسپا، ایکنا و ایسنا حاصل حمایت‌های متولیان جهاد و نگاه استراتژیک به شبکه‌های فرهنگی هستند، گفت: مصوبه تبدیل سازمان فعالیت‌های قرآنی به سازمان‌های مرسوم و راه‌اندازی پژوهشکده علوم قرآنی به تازگی اخذ شده و همچنین در مرکز آموزش و مرکز رشد تشکیل شده و همچنین رویداد طلوع برکت در 9 دانشگاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه معاونت جهاد به عنوان عضو شورای سیاستگذاری هفته کتاب منصوب شد، گفت: اضافه کردن اردوهای علمی و فناورانه به ردیف‌بودجه‌های جهاد از دیگر اقدامات در حوزه فرهنگی بود که سعی داریم از طریق این اردوها به سمت گفتمان‌های فرهنگی با استفاده از مناسبت‌ها حرکت کنیم.

پورعلی با تاکید بر اینکه جهاد در همه حوزه‌ها و فعالیت‌ها باید فرمایشات مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: رهبری بارها بر اهمیت حوزه فرهنگی تاکید کرده‌اند، از این رو مجموعه جهاد باید بتواند انتظارات ایشان را در حوزه فرهنگی جامه عمل بپوشاند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص معرفت‌شناختی در جامعه دانشجویی وجود ندارد، افزود: ترکیب جمعیت جذب در جهاد به سمت دانشگاه آزاد و علمی – کاربردی حرکت می‌کند که این موضوع برای جهاد خطرناک است.

وی انجام فعالیت‌های فرهنگی مساله‌محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی مشکلات جدی‌ای داریم که باید به آن ورود کنیم و همچنین جذب دانشجویان مستعد و علاقه‌مند در ستاد اجرایی‌سازی بنیاد ملی نخبگان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

پورعلی با بیان اینکه انسجام‌بخشی مستلزم هماهنگی رؤسای دانشگاه‌ها است، نقش سازمان دانشجویی را در کنترل فضای احساسی و هیجانی فعالیت‌های دانشجویی بااهمیت ارزیابی کرد.

وی همچنین اظهار کرد: رسانه‌ها، فعالیت‌ها و مسابقات جهاد، در افکارسنجی توانسته به توقعات مردم پاسخ دهد و از طرفی به افزایش آرامش و عقلانیت و ارتقای کارآمدی دولت کمک کند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir