رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران: لغو کنسرت‌ها از دید مردم مذموم است
رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران: لغو کنسرت‌ها از دید مردم مذموم است
سه شنبه, 25 آبان,1395

به گزارش روابط عمومی ایسپا، محمد آقاسی رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با حضور در غرفه هنرآنلاین  در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره تاثیر سینما بر افکار عمومی و اقبال عمومی از آن سخن گفت.
سرویس موسیقی هنرآنلاین : محمد آقاسی رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در ابتدای این گفت‌وگو به معرفی ایسپا پرداخت و گفت: مرکز افکارسنجی دانشجویان "ایسپا" از سال 1380 تأسیس شده و مقولۀ افکار عمومی برایش اهمیت دارد، چیزی که در دنیای به صدای مردم تعبیر می‌شود. یکی از متفکران می‌گوید که ملکۀ جهان، صدای مردم یا همان افکار عمومی است.

آقاسی افزود: در ایران سال‌هاست که مسئله افکار عمومی مهم شده و بیشتر در مورد رفتارهای سیاسی و انتخاباتی مطرح می‌شود ولی ما در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله هنر این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس ایسپا در مورد فعالیت‌های این مرکز در حوزه هنر گفت: بنابر مشاهدات کیفی و مطالعات کمی ما، یکی از اتفاقاتی که از ابتدای سال 95 تا به حال رخ داده این است که اقبال مردم نسبت به سینما خیلی زیاد شده است. یک هنرمند وقتی می‌تواند هنرش را عرضه کند و مخاطب داشته باشد، قطعاً برایش خوشحال کننده است. ما در این زمینه فعال شدیم و از مردم درباره آن پرسیدیم که متوجه شدیم سینما رفتن به طور چشمگیری برای مردم با اهمیت شده و آن‌ها به سینما می‌روند و فیلم‌های جدیدی را می‌بینند.

وی اضافه کرد: بحث کنسرت موسیقی نیز برای مردم خیلی اهمیت دارد. مردم حتی اگر علاقه حضور در کنسرت نداشته باشند، اما نسبت به لغو کنسرت‌ها واکنش نشان می‌دهند و این امر برای‌ آن‌ها ممدوح نیست و مذموم است. عمومی‌شدن هنر و آمدن مردم جامعه به این سمت، باید برای همه هنرمندان و هنردوستان خوشحال‌کننده باشد.

در پایان رئیس ایسپا برنامه‌های آتی این مرکز را این‌چنین شرح داد: ما در ماه‌های پیش رو دو سه رخداد خیلی جدی در حوزه هنر داریم و نظرسنجی‌هایی در این حوزه انتخاب می‌دهیم که تقریباً تاکنون در کشورمان اتفاق نیفتاده است. پس از این نظرسنجی‌ها، اعداد و ارقامی را از نگاه مردم منعکس خواهیم کرد که مطمئناً خیلی می‌تواند جذاب و کارساز باشد. ما می‌خواهیم داده‌های علمی نظرسنجی‌های‌مان را بی واسطه به هنرمندان‌مان بگوییم تا شاید از این طریق بتوانیم یک نگاه جدی‌تری در حوزه اجتماعی به هنرمندان کشورمان بدهیم.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir