متن سخنرانی مهندس علیرضا زجاجی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در سیزدهمین نشست تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
متن سخنرانی مهندس علیرضا زجاجی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در سیزدهمین نشست تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)
16 مهر ,1390

سخنرانی مهندس علیرضا زجاجی
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی
در سیزدهمین نشست تخصصی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با موضوع آسیب شناسی مطالعات پیمایشی در ایران
چهارشنبه، 13 مهرماه 1390

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

با سلام و خسته نباشید خدمت حضار ارجمند، پژوهشگران عزیزی که در این نشست علمی تشریف دارند.
برگزاری نشست‏های تخصصی از سوی کلیه مراجع چه اجرایی، چه فرهنگی یا علمی و پژوهشی چنانچه با هدف اصلاح ساختارها و ممانعت از بروز انحرافات و خط‏های اجرایی و روشی باشد، سودمند است.
لذا جا دارد از مدیریت جدید مرکز ایسپا که در آغاز فعالیت خود، برگزاری نشست‏های سال‏های گذشته این مرکز را، آن هم با موضوع آسیب شناسی در پیش گرفته است قدردانی کنیم.
امیدوارم برگزاری اینگونه هم اندیشی ها موجب تشریک مساعی شده و ما را در تحقق وظایفمان  در قبال انقلاب عزیز و جهاددانشگاهی که برآمده از بطن انقلاب است یاری رساند. ان شاء اله
 در ادامه چند پیشنهاد به دست اندرکاران و برگزارکنندگان این نشست ها دارم.
اول؛ پیشنهاد می‏کنیم مباحث علمی که در اینگونه جلسات مطرح می‏شود مستند شده و در قالب‏های گوناگون از جمله کتب تخصصی و در فضاهای مجازی انتشار یابد تا فرصت بیشتری برای استفاده از سوی علاقمندان فراهم شود.
دوم؛ امسال نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، لذا حضور ایسپا از طریق اجرای طرح‏های نظرسنجی با هدف روشن شدن فضای سیاسی کشور از یکسو و کمک به مشارکت حداکثری از جهت دیگر ضروری است و ما در معاونت فرهنگی نیز از این رویکرد حمایت می‏کنیم. در این زمینه رعایت ملاحظات نظام و اوضاع عمومی کشور و جهاددانشگاهی دارای حساسیت فراوان  بوده و ضروری است.
سوم؛ از مدیریت جدید ایسپا انتظار دارم در تغییر ساختار مرکز به سازمان توسعه مراکز تخصصی را از طرق گوناگون از جمله برگزاری نشست ها و کارگاه ای تخصصی، انتشار کتب و مقالات تخصصی در ارتباط با موضوع افکارسنجی را مدنظر داشته و توجه ویژه داشته باشند زیرا تخصصی شدن فعالیت ها و حرفه ای شدن در بازار رقابتی حاضر یکی از رموز اصلی موفقیت سازمان هایی نظیر افکارسنجی است.
چهارم؛ استفاده از توانمندی‌های دانشجویان در فعالیت‌های جاری مرکز نیز از اصول کلی جهاددانشگاهی است. ایسپا در این 11 سال به گواهی آمارهای خود سالانه همکاری حدود 3 هزار دانشجو را در سراسر کشور جلب کرده و این جای تشکر دارد و باید با توان بیشتر تداوم داشته باشد زیرا ارتباط با دانشگاه و دانشجو هم وظیفه و رسالت ماست و هم ویژگی فرهنگی جهاد است که به آن می‌بالیم.
مجدداً از جناب دکتر کیانی، بانی این جلسه و سخنرانان این نشست استاد ارجمند جناب آقای دکتر هومن، جناب حجت الاسلام گندمکار و دست اندر کاران تشکر می‌کنم و امیدوارم برنامه های آسیب شناسی فعالیت‌ها در همه حوزه های جهاددانشگاهی تداوم داشته باشد.
پیروز و موفق باشید.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir