شعب استانی ایسپا و توسعه سیاست همگرایی
شعب استانی ایسپا و توسعه سیاست همگرایی
1 آذر ,1388

شعب استانی ایسپا و توسعه سیاست همگرایی
عزت اله پوریان ـ معاون اطلاع رسانی و ارتباطات ایسپا

تشویق شعب استانی ایسپا به مشارکت جدیتر در برنامههای ستادی مرکز سیاستی است که از بدو تأسیس مرکز مورد توجه بوده اما در دو سال گذشته مورد اهتمام بیشتری قرار گرفته است. برنامههای اجرایی ستاد (ایسپای مرکزی در تهران) به منظور توسعه مشارکت شعب استانی ذیل چند عنوان (به طور خلاصه) از این قرارند:

1ـ برگزاری جشنواره طرحهای پژوهشهای ایسپا
اولین دوره این جشنواره در اردیبهشت ماه 84 در تهران برگزار شد و دومین دوره در اردیبهشتماه 85  در تبریز .از جمله اهداف کلی برگزاری جشنواره مذکور رقابتی کردن فعالیتهای شعب استانی از یک سو و مشارکت آنها در برگزاری برنامههایی از این دست بود که مورد اخیر در برگزاری دومین جشنواره در تبریز تبلور عینیتر یافت.
در واقع سیاستهای کلان ستاد بلافاصله پس از برگزاری اولین جشنواره در تهران، ادامه راه را ـ بدون فوت وقت به منظور تکمیل نواقص موجود در اجرای اولین جشنواره ـ به واحد آذربایجان شرقی واگذار کرد تا به گونه ای سیاست همگرایی شعب استانی عملیاتی شود.

2ـ جشنواره پژوهشهای تجربی ابوریحان
استقبال کمنظیر پژوهشگران از دو جشنواره طرحهای پژوهشی ایسپا بود که زمینه برگزاری این جشنواره در سطحی کلانتر و البته با عنوانی تازه (ابوریحان) فراهم ساخت. به بیان سادهتر مسابقه فیمابین پژوهشهای انجام گرفته در شعب استانی ایسپا به عنوان بخش جانبی جشنواره ابوریحان مورد اهتمام جدی است.

3ـ سایت
برنامه طراحی و آمادهسازی سایت ویژه شعب استانی از اسفندماه سال 87 مورد اهتمام قرار گرفته و هم اینک مراحل آزمایشی خود را پشت سر مینهد. امکاناتی که این سایت در اختیار شعب استانی ایسپا قرار میدهد مشارکت واحدهای استانی در بخش وسیعتری از فعالیتهای ایسپا را هدف قرار داده است.

4ـ خبرنامه داخلی ایسپا
تشویق شعب استانی به مشارکت بیشتر در امور ستاد در خبرنامه داخلی ایسپا هم در دو سال گذشته مورد توجه بوده است. اولین اقدام در این راستا معرفی شعب استانی در شمارههای مختلف بوده است. دومین مورد افزایش صددرصدی صفحات مربوط به انعکاس اخبار و گزارشهای ارسالی از سوی شعب استانی است. و اینک در برنامهای نوین برآنیم تا نگارش یادداشتهای علمی و سرمقالههای خبرنامه داخلی ایسپا را به همکاران شعب استانی واگذار نماییم تا از این طریق از یک سو امکان انتشار نقطه نظرات جهاد گران مستقر در استانها را فراهم آورده، امکان بهرهبرداری از دیدگاههای ایشان را توسعه دهیم و از سوی دیگر گامی تازه در راستای مشارکت بیشتر شعب ایسپا برداریم. ان شاء اله

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir