چهار شنبه, 01 آذر,1396 | نوفمبر/22/2017
مبانی خبرنویسی
مبانی خبرنویسی
19 اردیبهشت ,1390

اصلی‌ترین کارکرد یک سازمان خبری روابط عمومی تنظیم رابطه صحیح میان سازمان، مسئولان و مردم است و این وظیفه ارتباطی عمدتاً از کانال پیام‌رسانی کاربردی و منطقی دنبال می‌شود.
بار اصلی این مأموریت ارتباطی که به دنبال درک متقابل و دو سویه است، بر دوش خبررسانی استوار است.

 خبر چیست؟
 ارزش‌های خبری کدام‌ها هستند؟
 عناصر خبری از چه مواردی تشکیل می‌شود؟
 سبک‌های خبر نویسی کدام است؟
 چطور یک خبر را شروع کنیم؟
 مواردی که همیشه باید آنها را رعایت کرد؟
هدف این نوشتار یک کنکاش کاربردی درباره همین شش پرسش است. پاسخ‌ها می‌تواند به مهارت‌های خبرنویسی و نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی بیفزایند.

درباره ایسپا
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با قصد رفع نیاز سازمانها و نهادهای تصمیم گیر ، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره گیری از مشارکت و دیدگاههای شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف، از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.
برخی کارفرمایان
Alternate Text
Alternate Text
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2016 ispa.ir All rights reserved. Powered & Designed by WebTakin.ir